Storytelling People maakt jubileumboeken en digitale producties waarin trots, bedrijfsgeschiedenis en bedrijfscultuur beleving en betekenis krijgen
Storytelling People is geen reclamebureau, dat een merk ‘maakt’ op de tekentafel. Wij vinden het in de dagelijkse realiteit. Het bevindt zich in de hoofden van uw medewerkers, klanten en betrokkenen. Hun observaties en ervaringen maken een overtuigend, magisch verhaal. Onze passie voor storytelling komt voort uit de overtuiging dat een verhaal mensen iets kan vertellen wat op een andere manier niet zou doordringen. Mensen maken graag deel uit van een verhaal. Een verhaal zorgt voor zingeving, stuurt, geeft richting en biedt houvast. Wij gaan op zoek naar dat verhaal en leggen het vast. In boek of in film dan wel online, altijd in heldere taal en sprankelend vormgegeven. En het resultaat moet daarbij altijd de verwachtingen overtreffen.
De kunst van het vertellen, een verhaal apart ...
anekdotes
mijlpalen
successen
overwonnen crises
dromen, daden
mensen, emoties…
realistisch
typerend
onderscheidend
authentiek
… en last but not least … tot de verbeelding sprekend
Een goed begin. We gaan samen met u op zoek naar aansprekende anekdotes, feiten en wetenswaardigheden. U vertelt, wij luisteren. U toont ons van alles, wij kijken. Dan draaien we de rollen om. Wij vertellen u wat we gehoord en gezien hebben. Ter controle. Om te zien of we op dezelfde golflengte zitten. We willen natuurlijk in ieder geval weten:
Wie bent u als organisatie?
Waar komt u vandaan?
Waarom doet u wat u doet?
Waar staat u nu?
Waar gaat u naartoe?
De antwoorden op deze vragen vormen de ingrediënten van elk bedrijfsverhaal.
... en een sterke verhaallijn
Een verhaal staat met een goede verhaallijn. In het bedrijfsverhaal richt de aandacht zich op verbindende ervaringen en gevoelens. ‘Wij’-verhalen kunnen zijn:
Wij zijn trots
Wij gaan voor een doel
Wij delen een mentaliteit
Wij ‘zijn’ de organisatie
Met specifieke verhaallijnen bepalen en raken wij de kern van uw identiteit en bedrijfsgeschiedenis. Het moment van keuzes maken breekt aan. In welke vorm wilt u het verhaal van uw organisatie gieten? Wat moet de toon precies worden? Welke beelden laten we spreken? U weet, beelden zeggen vaak meer dan 1000 woorden …
… U merkt het, we betrekken u overal bij. Dat kan volgens ons ook niet anders. Het verhaal is uiteindelijk uw verhaal. U en uw medewerkers moeten het straks met trots gaan beleven.
Want u wilt met uw bedrijfsverhaal toch vooral uw bedrijf dicht bij mensen brengen. Daarnaast heeft een corporate (hi)story nog een aantal andere en heel bijzondere eigenschappen. En die maken het de moeite helemaal waard.
Een verhaal brengt gevoel over
Het spreekt tot de verbeelding
Een verhaal is makkelijker te onthouden én na te vertellen dan droge feiten
Een goed bedrijfsverhaal is authentiek
Het zorgt ervoor dat medewerkers zich kunnen identificeren met de organisatie
Het stuurt mensen die erachter staan
De kunst van het vertellen is een krachtig verhaal.
De ultieme bedrijfsgeschiedenis van uw onderneming ...
communiceert
inspireert
identificeert
drukt een wij-gevoel uit
bevestigt kernwaarden van de organisatie
...
en geeft een ziel aan de onderneming