Jubileumboek Heineken

een voorbeeld van een jubileumboek dat jubileumboek.nl maakte voor heineken.

Een jubileumboek over een prachtig wereldmerk

De ster van dit jubileumboek: Heineken. Sinds de oprichting in 1864 in Amsterdam is de brouwerij uitgegroeid tot een wereldconcern en het Heineken pilsener tot een wereldmerk. ‘De magie van Heineken’ vertelt u de prachtige geschiedenis. Ontmoet de brouwersfamilie en ervaar de kracht van de onderneming. Proef de klasse van het merk, het meest verkochte internationale premium bier. Beleef de magie en open de wereld van Heineken.

Uit het voorwoord:

De geschiedenis van Heineken begint op 15 februari 1864. Op deze dag richt Gerard Adriaan Heineken de firma Heineken & Co op, die de Amsterdamse brouwerij De Hooiberg overneemt. Gerard Adriaan Heineken is een goed geklede jongeman met onberispelijke snor en bakkebaarden. Zijn houding straalt vastberadenheid uit. Toch zal er wel enige twijfel zijn geweest bij de buitenwacht. Beschikt iemand van 22 jaar over voldoende kwaliteiten voor het leiden van de nieuwe onderneming? Heeft hij als niet-brouwer wel hart voor het vak? De jonge directeur mag weinig ervaring hebben, hij beschikt over meer dan genoeg lef, zelfvertrouwen en ondernemingszin. Het brouwersvak wordt zijn leven. Gerard Adriaan Heineken weet precies hoe hij de zaken gaat aanpakken: met een grensoverschrijdende blik, een correcte benadering van personeel en klanten, en een hoge en constante kwaliteit van het product. In Amsterdam begint de traditie van Heineken.

De magie van Heineken is een stevig boekwerk van 448 pagina’s over de wereld van Heineken. De papiersoorten zijn afwisselend mat en glanzend gebruikt, met name om het bedrijfsverhaal te versterken. Verschillende thema’s worden per katern uitgediept, ondersteund met veel fotografie, grote teksten en extra aandachtstrekkers per pagina.

Passie, durf, aandacht, sociaal, werelds, status, autoriteit, respect, persoonlijkheid, vriendschap, consistentie, ambitie, beleving, Heineken … Door de herkenbare kernwaarden en het speelse karakter is het een aantrekkelijk, communicatief boek geworden. ‘De magie van Heineken’ – is het verhaal hoe een bescheiden brouwerij in Amsterdam uitgroeit tot magisch merk overal ter wereld. De ster van dit boek én film is Heineken.